Menu
MENU

Retourneren

Toch niet tevreden over je product? Is het stuk of past het niet op jou scooter? Dat is vervelend! En daar gaan we iets aan doen, beloofd. Van ons mag je tenslotte wat verwachten. Als je iets wil retourneren zijn de kosten voor de retourzending voor je eigen rekening. De kosten die je eventueel aan ons hebt betaald voor het opsturen krijg je terug als je alle producten van je bestelling retourneert. Als het om garantie gaat kan het zijn dat je in aanmerking komt voor een vergoeding van de verzendkosten van de retourzending, dit in overleg met de klantenservice.

 

Stap 1 - Retour online aanmelden(klik)  
Stap 2 - Pakket terugsturen 
Stap 3 - Geld terug / nieuw product

 

Voorwaarden voor retourneren

  • Retourneren binnen 14 dagen na ontvangst van je bestelling
  • Kosten voor de retourzending zijn voor je eigen rekening (kosten ca € 6,95 bij PostNL)
  • Er geld een waardeverminderingsregel voor uitgeprobeerde producten of beschadigde producten
  • Enkele producten (waaronder CDI's )zijn uitgesloten van recht op retour, zie de algemene voorwaarden (Artikel 6 - Herroepingsrecht)

Stappenplan voor het retourneren

  • Pak je product goed in, gebruik opvulmateriaal zoals oude kranten.
  • Geef op de pakbon aan welke onderdelen je terugstuurt
  • Stop de producten die je wil retourneren in een geschikte doos en voeg de pakbon bij, zodat wij weten van wie de retourzending afkomstig is
  • Meld je retour online aan via deze link: Retour online aanmelden
  • Verstuur je pakket naar ons en Bewaar het bewijs van afleveren!

Adres voor retourneren

Als je iets wil retourneren is het handig dat wij er op voorhand vanaf weten en daarom verzoeken we om het via onze retourprocedure te doen. Stuur dan je retourzending volledig gefrankeerd naar: 

Kieler Bocht 69 1
9723 JA Groningen

In alle gevallen altijd de door ons meegestuurde pakbon in de doos meesturen. Pakbon kwijt? Print dan de factuur en stuur deze mee. Zonder een pakbon / factuur in de doos kunnen we je retour niet verwerken.
Wil je de retourzending langs brengen of bij ons producten komen ruilen? Neem dan vooraf contact met ons op.

Verwerking van je retourzending

Wij streven ernaar om je retourzending binnen 5 werkdagen na ontvangst te verwerken. Hierbij stellen we je op de hoogte van de status. In geval van geld terug, betalen we het aankoop bedrag retour op dezelfde rekening terug. Terugbetalingen voeren wij binnen 14 dagen uit, na ontvangst van je zending, meestal lukt dit eerder. In geval van het omruilen, versturen wij de andere producten en houden je op de hoogte van de nieuwe verzending.
 

Wanneer geld terug?

Als er is overeengekomen dat er een bedrag retour wordt gestort dan verzorgen wij dit binnen 2 werkdagen na controle van het product. Wanneer het geld daadwerkelijk weer op je eigen rekening staat hangt af van je eigen bank en het tijdstip van verwerken. In de regel staat het geld in 2 a 3 werkdagen weer op je rekening, nadat wij de credit hebben aangevraagd bij onze betaalprovider 'Mollie'. Dit is in geval van een bankoverschrijving of een betaling via iDeal. Bij een betaling achteraf (via Klarna) dan stort Klarna het geld terug op je rekening binnen enkele werkdagen. Als je de factuur bij Klarna nog niet had betaald, en het betaaltermijn ook nog niet is verstreken, halen we de factuur weg en hoef je niet te betalen. De kosten voor het retourneren dien je wel te betalen, het kan dus zijn dat de rekening wordt aangepast. Via Paypal staat het geld binnen enkele minuten (na verwerking door ons) weer op je Paypal rekening. Als wij een credit hebben aangevraagd ontvang je hiervan een creditnota voor je eigen administratie per e-mail.

Wat krijg ik terugbetaald?

De kosten voor het retourneren zijn voor je eigen rekening Je kan zelf kiezen of je het met DPD, PostNL of een andere vervoerder terugstuurt, maar net wat voor jou het makkelijkste is. 
Voorbeelden;

Stel je hebt een accu gekocht van €23,98 en je hebt daarbij €5,95 verzendkosten betaald voor een DPD afhaalpunt en je wil deze bestelling retourneren. Je hebt ons in dit geval (23,98+5,95=) €29,93 betaald.
Wij betalen je dan het aankoopbedrag (€23,98) + verzendkosten (€5,95) terug. In dit geval dus (€23,98+€5,95=) €29,93.
De verzendkosten de we maximaal vergoeden, zijn die van de voordeligste verzendmethode. Bij ons is dat DPD Afhaalpunt (€ 5,95). Als je zelf een andere (duurdere) verzendmethode hebt gekozen vergoeden we de meerprijs daarvan niet. We vergoeden dus altijd alleen de €5,95

Uitgeprobeerde producten / waardevermindering

Wanneer een product is uitgeprobeerd en er is daardoor meer schade ontstaan dan nodig, of het product is niet meer compleet dan dien je dit gebruik te vergoeden. Afhankelijk van het soort schade / verbruik geven wij hierover uitsluitsel. Er geld ook een waardevermindering als het product tijdens transport naar ons toe schade heeft opgelopen. Zorg ten alle tijde voor een goede verpakking!

Termijn van retourneren

Je hebt als consument het recht je product te retourneren binnen 14 dagen na ontvangst van het product. Het termijn van recht op retour gaat dus pas in op het moment dat je de zending hebt ontvangen en dus niet op het moment dat je het besteld hebt. Als je het retour hebt aangemeld (binnen 14 dagen na ontvangst van het product dus) heb je nog eens 14 dagen de tijd om het terug te sturen. Je dient dus wel het retour aan te melden binnen 14 dagen na ontvangst van de zending.

Verzenden en kosten

Via onze webshop is het mogelijk om je bestelling te laten bezorgen door DPD, over het algemeen leveren beide partijen binnen 24 uur nadat wij je bestelling verstuurd hebben. De kosten voor het verzenden zijn vaste kosten afhankelijk van welke verzendmaatschappij, de bestemming (Nederland of buitenland) en de hoogte van het bestelbedrag. Zie hieronder alle mogelijkheden.

Verzendkosten wat is dat?
Als wij je bestelling verzenden dan maken wij daarvoor kosten voor het inpakken van je bestelling. Zo dienen je producten ook goed verpakt te worden en maken we kosten voor goed inpakmateriaal. Als laatste dienen we ook de verzendmaatschappij te betalen voor het transport. Al deze kosten hebben we gebundeld en benoemd tot verzendkosten, zodat je weet waar je aan toe bent en waarvoor je überhaupt verzendkosten betaald. Bestel je voor meer dan € 75,00 dan betalen wij je verzendkosten! (binnen Nederland).

Verschillende vervoerders
Standaard versturen wij met DPD binnen Nederland. Enkele pakketten kunnen we niet met PostNL versturen vanwege het formaat, vorm of het gewicht. 
 

Verzendkosten Nederland

Totaalprijs onderdelen        Bestemming        Vervoerder      Verzendkosten
€ 75,00 of meer Nederland DPD   GRATIS
€ 0,00 tot € 75,00 Nederland DPD € 7,95

 

Verzendkosten België

Totaalprijs onderdelen        Bestemming        Vervoerder      Verzendkosten
€ 0,00 tot € 100,00 België DPD €  10,95
€ 100,00 of meer België DPD GRATIS

Levertijd

Wij streven er naar je bestelling zo spoedig mogelijk te leveren. Wij hebben verschillende voorraden in Groningen, Heerlen en Jena (Duitsland) Dankzij deze voorraden zijn wij niet volledig afhankelijk van leveranciers. Bij alle onderdelen in de webshop staat een vrij accurate voorraadstatus. De onderdelen op voorraad worden op werkdagen dezelfde dag nog verstuurd indien je voor 16:00 hebt besteld en betaald. In de praktijk lukt het bij ca 98% van de bestellingen om 'vandaag besteld = morgen in huis' te redden. Dit lukt dus helaas niet altijd en daarom raden we aan om rekening te houden met een levertijd van 2 dagen. 

Betaalmogelijkheden

1. iDEAL

Doe je aan internetbankieren bij ABN AMRO, ASN Bank, Friesland Bank, ING, Knab, Rabobank, SNS Bank, SNS Regio Bank of de Triodos Bank? Dan heb je toegang tot iDEAL, de gemakkelijkste manier van betalen op internet.

Waarom zou je kiezen voor iDEAL?

  • Je betaalt snel, simpel en veilig online via je eigen bank.
  • Je hebt geen speciale software nodig om iDEAL te gebruiken.
  • Betalen met iDEAL is bij ons altijd volledig gratis.
  • Betaling is gelijk bij ons binnen en je order kan daardoor gelijk behandeld worden
 

2. Creditcard

Bij ons zijn creditcards van MasterCard en Visa van Nederlandse aanbieders meer dan welkom. Het is dus helaas niet mogelijk om met een buitenlandse creditcard te betalen. Voor de kenners: via een SSL-beveiligde server. Zodra we je creditcardgegevens gecontroleerd hebben, versturen we je bestelling die dag nog. Je creditcard wordt pas na levering daadwerkelijk belast.

Waarom kiezen voor betalen per creditcard?

  • Betalen met creditcard brengt geen extra kosten met zich mee
  • Je creditcardgegevens worden beveiligd verstuurd.
  • Betaling is gelijk bij ons binnen en je order kan daardoor gelijk behandeld worden
 

3. PayPal

Bij ons kun je betalen via PayPal. Een PayPal-rekening kun je gebruiken als je digitale portemonnee. Een veilige en handige plek waar je jouw betaalmethodes kunt bewaren en eenvoudig kunt gebruiken. Je hoeft niet langer je creditcardgegevens te onthouden of naar je random reader te zoeken. Het enige wat je nodig hebt is je e-mailadres en PayPal-wachtwoord. Op de website van Paypal kun je meer informatie vinden.

Waarom kiezen voor betalen met PayPal?

  • Betalen met PayPal brengt geen extra kosten met zich mee
  • Je kunt veilige aankopen doen zonder je creditcardnummer of financiële informatie door te geven.
  • Betaling is gelijk bij ons binnen en je order kan daardoor gelijk behandeld worden

Hoe kun je betalen met PayPal?

  • Leg een product in je winkelmandje en klik op bestellen.
  • Kies bij de stap 'betaalwijze' voor Paypal.
  • Je wordt doorgestuurd naar de website van Paypal.
  • Log in met je PayPal account.
  • Bevestig de betaling.
 

4. Vooruitbetaling

Vooruitbetalen houdt in, dat je na het invoeren van je bestelling zelf het openstaande orderbedrag op de bankrekening van onze betaalprovider 'Mollie' overmaakt. Vermeld bij het handmatig overmaken altijd het kenmerk welke je gelijk na het bestellen in beeld te zien krijgt en per e-mail ontvangt. Ook de rekeninggegevens komen gelijk op het scherm, direct na het bestellen en volgen ook per e-mail.

Vooruitbetaling is niet de snelste manier van betaling. Hou daarom wel rekening met één tot drie werkdagen overboektijd. Zodra we de betaling ontvangen hebben, e-mailen we je direct een ontvangstbevestiging en versturen we de bestelling zo snel mogelijk.

Waarom zou ik kiezen voor vooruitbetaling?

  • Vooruitbetalen is veilig en brengt geen extra kosten met zich mee.
  • Een order annuleren kan eenvoudig. Neem hiervoor contact op met onze klantenservice.
  • Als je geen haast hebt en je het zelf fijn vind om via overboeking te betalen
  • De betaling is niet gelijk bij ons binnen, het kan daarom 1 tot 3 werkdagen langer duren voor we de bestelling versturen

 

5. Achteraf betalen

Achteraf betalen houd in, dat de betaling achteraf geschied, dus na het ontvangen van de bestelling. Om de achteraf betaling te kunnen realiseren werken wij samen met Klarna. Klarna verzorgt de betaling. Je ontvangt dan ook een rekening van Klarna welke binnen 14 dagen, na ontvangst van de rekening, betaald dient te worden. De kosten om met Klarna te betalen zijn € 1,50 + 3,25% van het aankoopbedrag, per bestelling.

Waarom zou ik kiezen voor een achterafbateling?

  • Achteraf betalen is veilig, je ontvangt eerst de bestelling en daarna volgt de betaling
  • Wanneer de betaling door Klarna wordt geaccepteerd wordt je order gelijk in behandeling genomen
  • Als je geen randomreader bij de hand hebt of op een andere manier het internetbankieren niet mogelijk is
  • De kosten voor achteraf betalen met Klarna zijn € 1,50 + 3,25% van het aankoopbedrag, deze komen bij het totaalbedrag van de bestelling op